Sandra Purvins

Kallt.

Kategori: Allmänt

I morse när vi gick till dagis var det 8 grader ute. Liam som skulle sitta still i vagnen fick sin lite tunnare åkpåse och det såg så mysigt ut när han satt där. Något lite tråkigare är att när jag lämnar Liam på dagis så blir han bara mer och mer ledsen, nästan hysterisk. Han gråter och skriker så han tappar andan... Nu vill han inte ens gå in i tamburen utan börjar kasta sig redan där. Det är så jobbigt. Dessutom sover han jätte dåligt på nätterna, han vaknar flera gånger på kvällen så ibland får vi ta upp honom och söva om honom och så vaknar han tidigt på natten och vill in i våran säng. I morse vaknade han vid 6 helt hysterisk, jag tror han drömde en mardröm och inte vaknade riktigt för han kastade sig runt i vår säng och skrek och grät, efter ca 20 minuter lugnade han sig och somnade om när jag höll om honom. Jag vet inte vad jag ska göra, nu ska han ju inte till dagis förrän tisdag det blir ju ett sådant himla glapp...
Vårt modem är trasigt dessutom så internet har jag inte heller förutom på telefonen. Vi får ett nytt på fredag men det är ju lite jobbigt att söka jobb nu utan i två dagar...
Idag blir i alla fall en lugn dag, jag har faktiskt börjat uppskatta promenaderna till dagis iaf, det känns bra att börja dagen med en promenad på 40minuter om man sedan bortser ifrån lämningen, nu har jag precis ätit frukost och när jag hämtar Liam igen så ska vi gå förbi affären på vägen hem. Nya nappar måste köpas vi har bara 3 här hemma helt plötsligt från att ha haft 10 förra veckan, vart tar de vägen?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: