Sandra Purvins

Nästan färdig..

Kategori: Allmänt

Nu har jag hunnit bada Liam, laga mat och äta, bokat i alla fall två träningspass inför veckan och nu sover Liam för stunden´, det är ju en måltid kvar för dagen. Så ja nu är det ju bara pluggandet kvar på listan för idag så det känns ju bra men det ska jag vänta med tills Sunken kommer hem för det är så jobbigt omman behöver springa ifrån.

Vilket fall så har jag funderat ganska mycket på det här med att folk tycker så mycket. Jag tycker det är ganska jobbigt och kan faktiskt ta ganska illa upp ibland.. Speciellt det här med att Liam äter ersättning. Jag kunde inte amma längre än 6ca veckor, och det var inga roliga veckor på slutet. En jätte arg och hungrig Liam som inte alls var glad. Nu med ersättningen har vi lugna mysiga matstunder och han är ALLTID mätt och nöjd efteråt.

Nu börjar det bli kallt ute och det har jag också lite bekymmer med, ja kikar in i allas vagnar och tittar på de gulliga små barnen, o ser att de sitter med fårskinn, vinteråkpåsar och riktiga overaller... Och så tittar jag ner i min vagn, En Liam ovanpå täcket med en uppknäppt tun overall (en sådan med öron som en björn) e tunn mössa som han avskyr och inga vatnar. Om han nu avskyr mössan så vill ni inte se när jag sätter på honom vantar. Liams favorit syssla just nu är att stoppa fingrarna i munnen eller hålla dem framför ansiktet och titta och pilla. Han blir helt galen om jag sätter något över händerna. Saken är den, Liam är en varm kille jag kan inte klä honom mer för han är absolut inte kall och vi är inte ute jätte långa stunder faktiskt, och om jag märker att han är för kall om sina fingrar nu så får jag hålla lite i hans händer jag kan inte tvinga på honom vantar, det tänker jag inte göra förens det är minusgrader ute. Jag tänker inte heller knäppa hans overall fören jag änner att det behövs. Åkpåsen kommer jag börja använda då med. Folk får väl titta lite konstigt på mig..

Kommentarer

  • Maria - med bebis i magen ☆ säger:

    jag har för mig att jag köpte den i en liten butik i göteborg :)

    2011-10-24 | 22:42:52
    Bloggadress: http://fashionstars.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Jag har haft samma sak som dig, vet hur det är!! höll på att bli galen ett tag :) Men man ska göra det är och känns bäst för en själva, och resten kan tycka och tänka vad dem vill :)

    2011-10-26 | 10:02:35

Kommentera inlägget här: