Sandra Purvins

Bola..

Kategori: Allmänt

 

Bola Slät

Den mexikanska bolan eller graviditetspinglan är ett vackert smycke för gravida. Inuti smycket finns en liten xylofon på vilken en liten boll dansar runt och avger ett speciellt svagt ljud när kvinnan rör sig. Genom att bära smycket långt ner på magen kan barnet höra ljudet.

Från cirka 20:e graviditetsveckan kan barnet i magen höra och känna igen ljudet. Det magiska rogivande ljudet lugnar bebisen under graviditeten och efter födelsen känner barnet igen ljudet och blir lugn av det.



Jajemen, idag har jag köpt det här halsbandet, jag blev lite schoping sugen efter jag jobbat så det blev även lite kläder ifrån åhlens..
Ikväll blir det tv mys med lilla Jojo som jag snart ska gå och väcka.. O lite mat men det är ju så fantastiskt tråkigt att laga mat bara till sig själv..
Vi får hoppas att melodifestivalen är bättre denna vecka för programen innan tycker jag har varit riktigt dåliga..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: